ONLEX – Kancelaria Radcy Prawnego – Anna Pałecka – Błaszczyk

Zatrudnianie pracowników niepełnosprawnych.
Obowiązki, zagrożenia i szanse dla pracodawcy.
Pytania i odpowiedzi.

Szanowni Państwo!

Firma  ONLEX  Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
serdecznie zaprasza na seminarium szkoleniowe składające się z dwóch paneli tematycznych.

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za sprawozdanie finansowe dla  pracowników księgowości i kadr.

Termin i miejsce szkolenia:

– 12 stycznia 2023 roku
„Polskie Tatry” S.A.
Kompleks Antałówka Termy & Med

ZAKOPANE
ul. Wierchowa 2
MAPKA DOJAZDOWA
http://www.antalowka-zakopane.pl/

 Zakopane – miasto położone jest u stóp Tatr, w Rowie Podtatrzańskim (Kotlina Zakopiańska), nad kilkoma potokami, których wody ostatecznie wpadają do rzeki Zakopianka (dopływ Białego Dunajca). Jest najwyżej położonym miastem Polski. W granicach administracyjnych miasta znajduje się część Tatr (z najwyższym punktem jakim jest wierzchołek Świnicy – 2301 m n.p.m.). Miasto leży na wysokości 750-1126 m n.p.m. Centralny punkt Zakopanego – skrzyżowanie ul. Krupówki i Kościuszki znajduje się na wysokości 838 m n.p.m. Na północy rozciąga się pasmo Gubałówki, a na południu nad miastem góruje Giewont.

Zespół “Antałówka” *** położony jest na południowo-zachodnim stoku Antałówki w parku leśnym. Atutem Zespołu jest atrakcyjne umiejscowienie, bliskość tras spacerowych, bliskość ścisłego centrum Zakopanego
tj. ul. Krupówki, 10 minut piechotą do dworca PKP i PKS. Oferujemy pobyty dla klientów indywidualnych
i grupowych. Zespół składa się   z trzech obiektów: ANTAŁÓWKA I, ANTAŁÓWKA II i AQUA PARK ZAKOPANE. Wyposażony jest w pływalnie, zespół saun, SPA, kręgielnie.

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w spotkaniu oczywiście z zastosowaniem środków ostrożności związanych ze stanem epidemiologicznym COVID-19.

 Program szkolenia:

PANEL PIERWSZY – wykład mec. Anna Pałecka-Błaszczyk (poniedziałek)

1. Obowiązek złożenia deklaracji rocznych.
2. Na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu deklaracji i informacji miesięcznych.
3. Dalsze obowiązywanie art. 15h ustawy antycovidowej na przykładach
4. Przypomnienie sposobów dokumentowania szczególnych schorzeń na przykładzie poszczególnych   przepisów ustawy o rehabilitacji, w tym przewlekłej choroby psychicznej.
5. Rozszerzenie katalogu podmiotów uprawnionych do wystawiania ulg we wpłatach na PFRON.
6. Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych.
7. Pobieranie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych – zpch, były zpch i otwarty rynek – zmiana     chwili uzyskania prawa do zaliczek i odprowadzenia na rachunek bankowy ZFRON.
8. Wyłączenie możliwości pobierania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w przypadku trudnej sytuacji ekonomicznej.
9. Przepisy ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nadal obowiązujące w związku z pandemią COVID.
10 Audyty Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie gospodarowania środkami zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
11. Pytania i odpowiedzi.

WYKŁADOWCA:

ANNA PAŁECKA-BŁASZCZYK, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX.

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl. Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych  i sądowych.

Zajmuje się problematyką:

  • zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
  • dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
  • pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
  • zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
  • wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
  • wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń
    o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia,
  • opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
  • wpłat na PFRON,
  • ulg we wpłatach na PFRON,
  • refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
  • odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.

PANEL DRUGI – wykład dr Paweł Łukaszewicz (wtorek-środa)

Sprawozdanie finansowe – Akcja „ Bilans 2022r ”.
Badanie sytuacji ekonomicznej w jednostkach za 2022r.
„ Nota podatkowa za 2022r”.
Audyt ZFRON.

 Szkolenie składa się z kilku modułów wiedzy:

Moduł I – Sprawozdanie finansowe – Akcja „ Bilans 2022 rok ”
Moduł II – „Nota podatkowa” za 2022 rok.
Moduł III – Sytuacja ekonomiczna za 2022 rok i inne informacje.
Moduł IV – Audyt ZFRON.
Moduł V – stan  zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii COVID-19.

WYKŁADOWCA:

PAWEŁ ŁUKASZEWICZ DR NAUK EKONOMICZNYCH / FINANSISTA: wieloletni wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył   w opracowaniu  odwołań, skarg  do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako  główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego,nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego.

KOSZT SZKOLENIA:

       3 700,00 zł (4 551,00 z VAT)  – dla jednej osoby,
po 3 600,00 zł (4 428,00 z VAT)  – dla dwóch lub więcej osób z firmy.

Numer konta: ONLEX Spółka z o.o.,
ING Bank Śląski S.A.  77 1050 1025 1000 0090 8057 0477

KOSZT SZKOLENIA OBEJMUJE: Wykłady, materiały szkoleniowe, zaświadczenie o odbytym szkoleniu, indywidualne konsultacje, pełne wyżywienie, serwis kawowy w trakcie zajęć, zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych i jednoosobowych (dopłata 50 zł do pokoju jednoosobowego) (TV/Radio, pełny węzeł sanitarny), kolacja uroczysta, kulig do Doliny Chochołowskiej z atrakcjami i ogniskiem, wolny wstęp do AQUA PARKU tj. basenów, zjeżdżalni, jacuzzi i „dzikiej rzeki”, ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków.

DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel:  501 368 420
E-mail: kontakt@onlex.pl