Szanowni Państwo,
Firma ONLEX Spółka z o.o.
Zaprasza Państwa do udziału w konferencji szkoleniowej składającej się z dwóch paneli tematycznych:
Adresaci:
Szkolenie adresowane dla dyrektorów finansowych, głównych księgowych (księgowych), właścicieli firm, pracowników kadr, osób zajmujących się pozyskiwaniem dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać zmiany w ujęciu praktycznym oraz usystematyzować swoją wiedzę z zakresu tematyki szkolenia.
Termin i miejsce konferencji:
14 – 17 maja 2023 rok
CIECHOCINEK, ul. Warzelniana 12
MAPKA DOJAZDOWA
www.villapark.pl
Panel pierwszy:
Pierwszy dzień szkolenia (poniedziałek) – wykład: mec. Anna Pałecka-Błaszczyk
Wykładowca:
Anna Pałecka-Błaszczyk, radca prawny w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie – prowadzi indywidualną Kancelarię Radcy Prawnego w Warszawie – ONLEX.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, ukończyła aplikację legislacyjną w KPRM, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu doradztwa podatkowego, ukończyła także kurs samodzielnego księgowego bilansisty w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w organach administracji i organizacjach pracodawców. Współautorka komentarzy do ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz publikacji „Pomoc publiczna dla pracodawców osób niepełnosprawnych”. Szkoli pracodawców od 1999 r. Autorka bloga dofinansowaniedowynagrodzen-blog.pl.
Reprezentuje (z sukcesami) pracodawców i osoby niepełnosprawne w postępowaniach administracyjnych, sądowoadministracyjnych i sądowych.
Zajmuje się problematyką:
- zatrudniania pracowników niepełnosprawnych głównie od strony pracodawcy, z uwzględnieniem kwestii praktycznych,
- dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych (pozyskiwanie, zapewnienie zgodności uzyskiwanej pomocy z przepisami, sytuacje żądania zwrotu SOD przez PFRON, ustalanie trudnej sytuacji ekonomicznej, łączenie dofinansowania z innymi formami wsparcia w związku z COVID, wypełniania wniosków, rejestracji w PFRON),
- pomocy publicznej związanej z COVID-19 (zwolnienie ze składek na ubezpieczenia społeczne, subwencje z PFR, dotacje na kapitał obrotowy, limity pomocy publicznej w kontekście uzyskiwanego wsparcia, dofinansowań z UP, WUP),
- zakładów pracy chronionej z uwzględnieniem obowiązków i przysługujących praw, uzyskania, utraty statusu,
- wypełniania obowiązków sprawozdawczych wobec PFRON (INF-y, DEK-i, INFU),
- wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, uzyskiwania zaświadczeń
o pomocy de minimis, także w przypadku uchybienia terminu do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, - opracowywania indywidualnych programów rehabilitacji,
- wpłat na PFRON,
- ulg we wpłatach na PFRON,
- refundacji składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnych przedsiębiorców,
- odwołań od orzeczeń o stopniu niepełnosprawności.
OPTYMALIZACJA ROZLICZEŃ Z PFRON.
NA CZYM ZYSKAĆ, ZAOSZCZĘDZIĆ I NIE STRACIĆ.
NOWOŚCI ZWIĄZANE Z OSTATNIMI ZMIANAMI I CIEKAWE WYJAŚNIENIA
Podczas szkolenia zostaną omówione najnowsze zmiany przepisów, w tym w zakresie orzeczeń
o niepełnosprawności i stopniowego wygaszania ich ważności, zmian wynikających z ostatnich nowelizacji Kodeksu pracy, w tym pracy zdalnej, stanów zatrudnienia w poz. 39 i 41 wniosku Wn-D według nowych informacji BON z 27-02-202, rozporządzeń/ projektów rozporządzeń do ustawy o rehabilitacji tzn. informacji INF-1, INF-2 i INF-Z , deklaracji DEK-2-a dla zpch i DEK-2-b.
Szkolenie będzie się koncentrować na możliwościach zgodnego z przepisami pozyskiwania maksymalnych kwot dofinansowań i innego wsparcia z PFRON, wydatkowania środków ZFRON jeszcze na zasadach covidowych.
Program szkolenia:
- Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych:
- Na co uważać przy kosztach płacy, ryczałty i ekwiwalenty w przypadku pracy zdalnej.
- Postępowania administracyjne:
- Trudna sytuacja ekonomiczna – terminy ustalania, możliwości przeciwdziałania utracie prawa do dofinansowania.
- Uprawnienia pracownicze osób niepełnosprawnych:
- Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych:
- Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych po utracie statusu zpch:
- Wpłaty na PFRON związane z ZFRON:
- Rozporządzenia/projekty rozporządzeń do ustawy o rehabilitacji – nowe INF-y i DEK-i.
Panel drugi:
Drugi i trzeci dzień szkolenia (wtorek-środa) – wykład: dr Paweł Łukaszewicz
Wykładowca:
dr Paweł Łukaszewicz, wieloletni praktyk także jako wykładowca, autor, licznych raportów, opinii, recenzji, artykułów. Współuczestniczył w opracowaniu odwołań, skarg do WSA, PFRON, NSA, izb skarbowych. Przez wiele pracował jako główny księgowy/ dyrektor finansowy/ członek zarządu w spółkach prawa handlowego, nadto pełnił kierownicze stanowiska, uczestniczył w rozprawach sądowych w charakterze biegłego.
E- SPRAWOZDANIE FINANSOWE ORAZ DOKUMENTY TOWARZYSZĄCE ZA 2022R PRZEKAZYWANE DO KRS, US, PFRON.
OCENA SYTUACJI EKONOMICZNEJ DLA POTRZEB SODIR WG SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO ZA 2022R .
USTALENIE PODSTAWY OPODATKOWANIA CIT/PIT W 2023R
Celem szkolenia jest weryfikacja wiedzy o sprawozdaniu finansowym za 2022r a także innych dokumentów towarzyszących do tego sprawozdania w tym przekazywanie ich do właściwych urzędów. Drugim celem jest ocena sytuacji ekonomicznej wedle sprawozdania finansowego za 2022r, która dotyczy różnych form prowadzenia działalności (spółek kapitałowych, spółdzielni, spółek jawnych i komandytowych, spółek cywilnych i osób fizycznych prowadzących działalność, przedsiębiorstw powiązanych stanowiących jeden organizm gospodarczy), kolejnym celem jest omówienie typowych zdarzeń tj przychodów i kosztów mających wpływ na zaliczkę na podatek CIT/PIT w 2023r . Wdrożenie
w jednostkach przepisów prawa po ustaniu stanu epidemii i stanu zagrożenia epidemicznego wynikających z ustawy o rehabilitacji, ustawy o podatku dochodowym CIT/PIT, ustawy o ZFŚS a także ustawy kodeks pracy będzie również omówione na szkoleniu.
Program szkolenia:
- E- Sprawozdanie finansowe przekazywanie za 2022r.
- Ocena sytuacji ekonomicznej dla potrzeb SODiR wg sprawozdania finansowego za 2022r w:
- Ustalenie podstawy opodatkowania CIT/PIT w tym wskazanie podstawy prawnej, wskazanie uproszczonego dekretu księgowego – typowe zdarzenia.
- Ujęcie w kosztach uzyskania przychodów składek ZUS od wynagrodzeń pracowników w 2023r.
- Stan zagrożenia epidemicznego albo stan epidemii COVID-19 – obowiązki po ustaniu tych stanów dotyczące pracowników w szczególności wynikające z KP –
- Stan zagrożenia epidemicznego albo stan epidemii COVID-19 – obowiązki po ustaniu tych stanów w ustawie o rehabilitacji (wskaźniki zatrudnienia, opłata prolongacyjna, odsetki, grzywna 500 zł, kwota do 20% środków ZFRON) w tym w wyjaśnienia PFRON z dnia 7 i 8 grudnia 2022r PFRON.
- Stan zagrożenia epidemicznego albo stan epidemii COVID-19 – obowiązki po ustaniu tych stanów limity dla zwolnień przedmiotowych w tym dla wydatków z ZFŚS i z innych funduszy (wysokość dla zwolnienia z PIT do końca 2022r albo do końca 2023r w związku z odwołaniem stanu epidemii, wysokość dla zwolnienia z PIT dla zapomóg, wysokość dla zwolnienia z PIT dla zapomóg z innych źródeł, wysokość dla zwolnienia z PIT dla działalności socjalnej z ZFŚS, wysokość dla zwolnienia z PIT dla dopłat do wypoczynku z innych źródeł).
- Badania dodatkowe przy zmianie stopnia o niepełnosprawności – wyjaśnienie Min Zdrowia z 6-02-2023r oraz z dnia 24-02-2023r i MRiPS.
- Osoby niepełnosprawne wnioskują o niestosowanie skróconego czasu pracy, czy wniosek składają podczas wykonywania badań wstępnych czy też w innym terminie? – wyjaśnienie MRiPS.
DODATKOWE INFORMACJE
Ewa Kłosińska-Trzcińska
tel: 501 368 420
E-mail: kontakt@onlex.pl